
Ostatnie CES Microsoftu
22 grudnia 2011, 11:45Microsoft ogłosił, że styczniowe targi CES 2012 (Consumer Electronic Show) będą ostatnimi, na których firma będzie obecna. Po raz ostatni też na otwarciu targów wystąpi prezes Microsoftu.

Botnet na Androidzie?
5 lipca 2012, 13:20Terry Zink, zatrudniony w Microsofcie specjalista ds. bezpieczeństwa poinformował o odkryciu botnetu złożonego z urządzeń z systemem Android. Na firmowym blogu Zink napisał, że do jego skrzynki pocztowej trafił spam z konto na Yahoo Mail, nad którymi przestępcy przejęli kontrolę

RIOT przeanalizuje i przewidzi ruchy obywatela
12 lutego 2013, 11:08Firma Raytheon opracowała oprogramowanie analityczne o nazwie Rapid Information Overlay Technology (RIOT). Jego zadaniem jest zbieranie i analizowanie informacji znajdujących się na Facebooku, Twitterze i ForuSquare. Dzięki RIOT można dowiedzieć się, gdzie i kiedy dana osoba przebywała, zebrać fotografie, na których się znajduje, określić jej powiązania społeczne, a nawet - co najważniejsze - spróbować przewidzieć jej przyszłe działania

Afektywne przetwarzanie dla nauczycieli
16 lipca 2013, 12:28Dzięki rozwiązaniu naukowców z Uniwersytetu Stanowego Karoliny Północnej nauczyciele będą w stanie śledzić w czasie rzeczywistym, który z uczniów się nudzi, a któremu przydałaby się pomoc. Wykorzystując oprogramowanie dopasowujące wyraz twarzy do różnych poziomów zaangażowania lub frustracji, naukowcy umieli stwierdzić, jak należałoby podejść do poszczególnych uczestników treningu.

Sprejowa walka z pustynią
7 stycznia 2014, 10:45Chińczycy testują nową metodę walki z pustynnieniem - szczepienie sinicami. Zespół Chunxiang Hu z Instytutu Hydrobiologii Chińskiej Akademii Nauk zajmuje się wschodnimi rubieżami pustyni Qubqi w Mongolii Wewnętrznej, będącymi de facto strefą przejściową między stepem a pustynią.
Dotykowe 3D
2 września 2014, 08:58Japońska firma zaprezentowała technologię dotykową 3D. Pozwala ona użytkownikom na ciągnięcie i pchanie wirtualnych obiektów trójwymiarowych. Przedstawiciele Miraisens zapewniają, że ich technologia wkrótce trafi na rynek.

Lepsze elektrody to lepsze mięśnie
25 maja 2015, 10:43Robotycy wiążą olbrzymie nadzieje z kompozytowymi polimerami, które działają jak mięśnie. Jeśli mamy odpowiedni polimer, wystarczy podłączyć doń dwie elektrody, a polimer będzie kurczył się i rozciągał, naśladując mięśnie zwierząt czy ludzi. Niestety, rozwiązanie to ma pewną wadę

Chińscy producenci kontra światowi giganci
23 lutego 2016, 11:11Już nie tylko Huawei i Xiaomi, ale i inne mniej znane chińskie marki zagroziły pozycji światowych gigantów na rynku Państwa Środka. Pokonały Samsunga i coraz częściej wkraczają na terytorium zajmowana przez Apple'a

2 terabajty na USB Kingstona
5 stycznia 2017, 11:57Kingston Technology rozpocznie w przyszłym miesiącu sprzedaż najbardziej pojemnego klipsu USB. DataTraveler Ultimate Generation Terabyte to urządzenie o pojemności aż 2 terabajtów

Sztuczna inteligencja odtwarza silnik gry na podstawie obserwacji
13 września 2017, 07:53Już wkrótce twórcy gier mogą zyskać nowe interesujące narzędzie, które przyspieszy produkcję nowych tytułów i pozwoli im na eksperymentowanie z różnymi stylami rozrywki. Naukowcy z Georgia Institute of Technology (Gatech) opracowali system sztucznej inteligencji, który uczy się działania silnika wykorzystanego w grze.